Fuar Desteklerine İlişkin Genelge-DYS Eksiklik Bildirimleri
Sayın Üyemiz,
İlgi: 12.02.2024 tarihli ve 1170 sayılı yazımız.
İlgi'de kayıtlı yazımızda, Ticaret Bakanlığı tarafından 5973 Sayılı İhracat Destekleri Kararı kapsamındaki Fuar Desteklerine İlişkin Genelge'de yapılan değişikliklerin yer aldığı karşılaştırma tablosuna ilişkin duyuru yapılmış olup, bu defa söz konusu değişiklik sonrası eksiklik bildirimleri hakkında Ticaret Bakanlığı'ndan alınan 05.04.2024 tarihli talimata istinaden, fuar destek başvurularınız kapsamında firmanıza Destek Yönetim Sistemi (DYS) üzerinden yapılan eksiklik bildirimlerine verilecek cevaplarda aşağıda açıklanan hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir.
Fuar Desteklerine İlişkin Genelge kapsamındaki destek başvurularınızda, Genelgenin 40. Maddesinin 2. Fıkrasındaki “(2) İlgili İBGS tarafından bildirim tarihinden itibaren 2 ay süre verilerek eksikliklerin DYS üzerinden tamamlanması organizatör/işbirliği kuruluşu/katılımcıdan istenir.” Hükmü kapsamında DYS üzerinden firmanıza bildirilen eksiklikleri verilen süre içerisinde ilgili destek mevzuatındaki gerekli tüm koşullara göre tamamlayıp, DYS üzerinden revize ederek tek seferde DYS üzerinden geri göndermeniz gerekmektedir. Eksik evrak tamamlama süresi içerisinde göndereceğiniz revize başvurunuzun yeniden incelenmesi sonrasında, dosyanızda halen eksik bilgi ve belgeler bulunduğunun tespit edilmesi halinde, firmanıza yeni/ilave bir süre verilemeyecek olup, 2(iki) aylık süreniz devam ediyor olsa bile DYS'den firmanıza tekrar bir bildirim yapılması mümkün olmayacak ve başvurunuz mevcut bilgi ve belgelere göre olumsuz sonuçlandırılacaktır.
Bu itibarla, DYS üzerinden firmanıza bildirilen fuar desteği eksiklik yazılarının dikkatlice okunup, tüm eksikliklerin tek seferde tamamlandıktan sonra DYS üzerinden zamanında geri gönderilmesi gerekmektedir. Eksikliklerin hiç tamamlanmadan ya da kısmen tamamlanarak gönderilmesi durumunda, 2(iki) aylık süreniz devam ediyor olsa bile firmanıza DYS'den tekrar bir bildirim yapılamayacağından, fuar destek başvurularınızın destek mevzuatında istenen gerekli tüm bilgi ve belgeleri içerecek şekilde hazırlanması/tek seferde tamamlanması hususlarına azami ölçüde dikkat edilmesi, aksi halde destek başvurunuzun reddedilmesi sonucunda firmanızın mağduriyet yaşamaması açısından büyük önem arz etmektedir.
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederiz.