İMMİB'in 2024 İhracat Başarısı ve 2025 Hedefleri
Türkiye ihracatında önemli bir paya sahip olan Kimya, Elektrik-Elektronik, Çelik, Demir ve Demir Dışı Metaller, Mücevher ve Maden sektörlerini kapsayan İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri (İMMİB), 2024 yılında toplam 89,2 milyar dolarlık ihracata imza attı. Türkiye İhracatçılar Meclisi çatısı altında faaliyet gösteren 27 sektöre bağlı 61 birliği temsil eden 14 genel sekreterlik arasında en büyük yapı olan İMMİB, bünyesindeki 6 sektörle birlikte Türkiye'nin 2024 yılında gerçekleştirdiği 261,9 milyar dolarlık toplam ihracatın yüzde 34,1'ini oluşturarak, ülke ihracatının üçte birinden fazlasını gerçekleştirdi.
2023 yılında ekonomideki belirsizliklere ve dış pazarlardaki talep daralmasına rağmen, Türkiye'nin lider ihracatçı birliği İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri'ne bağlı 6 alt sektör 89,2 milyar dolarlık ihracat yaparak Türkiye ekonomisine önemli katkılar sağladı. Birlik bünyesinde yer alan kimya sektörü 30,8 milyar dolar ile ilk sırayı alırken, elektrik-elektronik sektörü 16,7 milyar dolarla ikinci, Çelik sektörü 16,1 milyar dolar ile üçüncü oldu. Geçtiğimiz yıl Demir ve Demir Dışı Metaller sektörü 12,4 milyar dolar, Mücevher sektörü 7,4 milyar dolar, Maden sektörü de 6 milyar dolar ihracat yaptı.
İhracat rakamlarını değerlendiren ve 2025 yılına ilişkin beklentilerini açıklayan İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri (İMMİB) Koordinatör Başkanı Çetin Tecdelioğlu, ihracatçılar olarak zor bir yılı geride bıraktıklarını söyledi. İçeride finansman maliyetlerinin yüksekliği ve düşük kur yanında yurtdışında da talep noktasında sıkıntılar yaşandığını kaydeden Tecdelioğlu, Tüm bu zorluklara rağmen ulaşılan ihracat rakamlarının büyük bir başarı olduğunu vurguladı.2025 yılına ise çok daha umutlu baktıklarını ve her sektörde yükseliş beklediklerini belirten Tecdelioğlu, şunları söyledi:
"Bölgemizde yaşanan normalleşme ile birlikte Çin'e ve Uzakdoğu'ya karşı uygulanacak yaptırımların, üretim ve tedarik konusunda son derece güçlü olan ülkemize olumlu yansımaları olabileceğini düşünüyoruz. Türkiye'nin alternatif bir tedarikçi olarak yeniden yükselişe geçeceğine inanıyoruz. Belirlediğimiz hedefler doğrultusunda tüm ihracatçılar olarak bu yıl da dünyayı dolaşmaya ve katma değerli ürünlerimizi müşterilerimizle buluşturmaya devam edeceğiz.
Bu yıl, mevcut pazarlarımıza odaklanırken yeni pazarlar yaratmak da büyük önem taşıyor. Üretimde bir dünya markası olan Türkiye'nin ürünlerini daha iyi tanıtmak ve yeni müşterilere ulaşmak için fuarlara katılmaya devam edeceğiz, ayrıca alım heyetleri, Ur-Ge, İnfo-Stantlar, B2B organizasyonlar gibi etkinliklerle ihracatımızı artırma çabalarını sürdüreceğiz. Bu etkinliklerin yanı sıra devlet teşvikleri, destekler, hibeler gibi ihracatçının işini kolaylaştıracak hizmetler konusunda üyelerimizle daha yakın temas halinde olacağız. Son dönemde yaşanan vize sıkıntılarının çözümü noktasında yetkililerle devamlı irtibatta olup bunun yanında daha fazla ihracatçımızın yeşil pasaport kullanabilmesi için çalışmalar yapacağız. Katma değerli üretime yönelimi teşvik etmek için çeşitli etkinlikler ve yarışmalar düzenleyerek farkındalık yaratacağız. Temel hedefimiz, Türkiye'nin ihracat hacmini artırmaktır. Bu doğrultuda daha fazla ihracatçıya ulaşarak onlara destek olmaya devam edeceğiz. Türkiye ekonomisinin en önemli gücü olan ihracatımızın artması için tüm ihracatçılar olarak elimizden geleni yapmaya devam edeceğiz."