EN
ONLINE İŞLEMLER
  • KURUMSALsub-title-test
    • İMMİB Hakkında
      • Genel Sekreterlik
      • Kuruluş Amacımız
      • İMMİB Bilgilendirme & Faaliyet Kataloğu
      • Broşür 2024
    • Mevzuat
    • Genel Sekreter
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • Kurumsal Kimlik Kılavuzu
      • Türkçe Kılavuz
      • İngilizce Kılavuz
    • Kişisel Verilerin Korunması
  • BİRLİKLER
    • İstanbul Maden İhracatçıları BirliğiMetalik Cevherler, Endüstriyel Mineraller, Doğal Taşlar, Ferro Alyajlar, Mineral Yakıtlar, Diğer Madenler
    • İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları BirliğiAlüminyum, Armatür, Bakır, Döküm, Hırdavat, Metal Mutfak Eşyaları, Yapı Malzemeleri, Metal Ambalaj
    • Elektrik ve Elektronik İhracatçıları BirliğiBeyaz Eşya , Elektronik , Kablolar , Elektrik, Elektrik Üretim Dağıtım Ekipmanları
    • İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları BirliğiGliserin,Bitkisel Mamuller,Degra,Yağlı Maddeler, Mineral Yakıtlar,Mineral Yağlar ve Ürünler, Anorganik Kimyasallar, Organik Kimyasallar, Eczacılık Ürünleri, Gübreler, Boya,Vernik,Mürekkep ve Müstahzarları, Uçucu Yağlar,Kozmetikler ve Sabun, Yıkama Müstahzarları, Yapıştırıcılar, Tutkallar, Enzimler, Barut,Patlayıcı Maddeler ve Türevleri, Fotoğrafçılık ve Sinemacılıkta Kullanılan Ürünler, Muhtelif Kimyasal Maddeler, Plastikler ve Mamulleri, Kauçuk,Kauçuk Eşya, İşlenmiş Amyant ve Karışımları Mamulleri
    • Mücevher İhracatçıları BirliğiAltından Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, Gümüşten Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, İşlenmemiş veya Yarı işlenmiş Altın, Pırlantalı Mücevherci Eşyası, Bijuteri, Saatler-Aksam ve Parçaları
    • Çelik İhracatçıları Birliğiİnşaat Çeliği, Filmasin, Profil, Sıcak Yassı, Soğuk Yassı, Kaplamalı Yassı, Paslanmaz Boru, İnşaat Aksamları, Tel, Halat, Bağlantı Elemanları, Çivi, Zincir
  • ÜYELİK
    • Nasıl Üye Olurum
    • Üyelik Başvuru Formu
    • Hangi Birliğe Üyeyim
  • FAALİYETLER
    • Alım / Ticaret Heyetleri
    • Yurt Dışı Fuarlar
    • Tasarım Yarışmaları
    • AR-GE Proje Pazarları
    • UR-GE Projelerimiz
    • İMMİB Akademi
    • Ulusal ve Uluslararası Projeler
    • Faaliyet Bülteni
  • SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
    • Avrupa Yeşil Mutabakatı
    • 12 Ayda Sürdürülebilirlik
    • Yeşil Sözlük
    • Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması (SKDM)
    • Sürdürülebilirlik Destek Programları
    • Ormansızlaşmanın Önlenmesi Tüzüğü
    • Almanya Tedarik Zinciri Yasası
    • Avrupa Birliği Kurumsal Sürdürülebilirlik Özen Yükümlülüğü
  • BİLGİ MERKEZİ
    • Güncel Değerlendirmeler
    • İhracat Rehberi
      • İhracat Mevzuatı
      • Alıcı Firma Değişikliği
      • Dolaşım ve Menşe İspat Belgeleri
      • Nispi Aidat Oranları
      • Nispi Aidat İadesi
    • Devlet Yardımları
      • Destek Yönetim Sistemi (DYS) Kayıt Başvuruları
      • İhracatçı Birliklerine Yapılan Destek Başvuruları
        • Yurt Dışı Fuar Desteği
        • Yurt İçi Fuar Desteği
        • Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği
        • Pazara Giriş Belgesi Desteği
        • Küresel Tedarik Zinciri Desteği
        • E-İhracat Destekleri
        • Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi
        • Marka ve Turquality Destekleri
        • Tasarım Destekleri
      • Dahilde ve Hariçte İşleme Rejimi
        • Dahilde İşleme Rejimi
        • Hariçte İşleme Rejimi
      • Ticaret Bakanlığı veya Diğer Kurum / Kuruluşlara Yapılan Destek Başvuruları
      • Yeni Nesil İhracat Destekleri ve Prefinansman Modeli Bilgilendirme Videosu
      • Ticaret Bakanlığı İhracat Destekleri Sunumu
      • Ticaret Bakanlığınca Destek Kapsamına Alınmış Fuarlar
    • İhracatçı Firmalar
    • İhracat Rakamları
    • Kolay Destek
    • Eximbank
    • Ticaret Müşavirlikleri/Ataşeliklerimiz
    • Serbest Ticaret Anlaşmaları
    • Kolay İhracat Platformu
    • İhracat Raporları
    • Sektör Raporları
  • MEDYA
    • Basın
    • Logolarımız
    • Yayınlarımız
    • Köşe Yazıları
  • İLETİŞİM
    • İletişim Bilgileri
    • Personel İletişim Rehberi
    • Vergi Numaralarımız
  • KURUMSALsub-title-test
    • İMMİB Hakkında
      • Genel Sekreterlik
      • Kuruluş Amacımız
      • İMMİB Bilgilendirme & Faaliyet Kataloğu
      • Broşür 2024
    • Mevzuat
    • Genel Sekreter
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • Kurumsal Kimlik Kılavuzu
      • Türkçe Kılavuz
      • İngilizce Kılavuz
    • Kişisel Verilerin Korunması
  • BİRLİKLER
    • İstanbul Maden İhracatçıları BirliğiMetalik Cevherler, Endüstriyel Mineraller, Doğal Taşlar, Ferro Alyajlar, Mineral Yakıtlar, Diğer Madenler
    • İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları BirliğiAlüminyum, Armatür, Bakır, Döküm, Hırdavat, Metal Mutfak Eşyaları, Yapı Malzemeleri, Metal Ambalaj
    • Elektrik ve Elektronik İhracatçıları BirliğiBeyaz Eşya , Elektronik , Kablolar , Elektrik, Elektrik Üretim Dağıtım Ekipmanları
    • İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları BirliğiGliserin,Bitkisel Mamuller,Degra,Yağlı Maddeler, Mineral Yakıtlar,Mineral Yağlar ve Ürünler, Anorganik Kimyasallar, Organik Kimyasallar, Eczacılık Ürünleri, Gübreler, Boya,Vernik,Mürekkep ve Müstahzarları, Uçucu Yağlar,Kozmetikler ve Sabun, Yıkama Müstahzarları, Yapıştırıcılar, Tutkallar, Enzimler, Barut,Patlayıcı Maddeler ve Türevleri, Fotoğrafçılık ve Sinemacılıkta Kullanılan Ürünler, Muhtelif Kimyasal Maddeler, Plastikler ve Mamulleri, Kauçuk,Kauçuk Eşya, İşlenmiş Amyant ve Karışımları Mamulleri
    • Mücevher İhracatçıları BirliğiAltından Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, Gümüşten Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, İşlenmemiş veya Yarı işlenmiş Altın, Pırlantalı Mücevherci Eşyası, Bijuteri, Saatler-Aksam ve Parçaları
    • Çelik İhracatçıları Birliğiİnşaat Çeliği, Filmasin, Profil, Sıcak Yassı, Soğuk Yassı, Kaplamalı Yassı, Paslanmaz Boru, İnşaat Aksamları, Tel, Halat, Bağlantı Elemanları, Çivi, Zincir
  • ÜYELİK
    • Nasıl Üye Olurum
    • Üyelik Başvuru Formu
    • Hangi Birliğe Üyeyim
  • FAALİYETLER
    • Alım / Ticaret Heyetleri
    • Yurt Dışı Fuarlar
    • Tasarım Yarışmaları
    • AR-GE Proje Pazarları
    • UR-GE Projelerimiz
    • İMMİB Akademi
    • Ulusal ve Uluslararası Projeler
    • Faaliyet Bülteni
  • SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
    • Avrupa Yeşil Mutabakatı
    • 12 Ayda Sürdürülebilirlik
    • Yeşil Sözlük
    • Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması (SKDM)
    • Sürdürülebilirlik Destek Programları
    • Ormansızlaşmanın Önlenmesi Tüzüğü
    • Almanya Tedarik Zinciri Yasası
    • Avrupa Birliği Kurumsal Sürdürülebilirlik Özen Yükümlülüğü
  • BİLGİ MERKEZİ
    • Güncel Değerlendirmeler
    • İhracat Rehberi
      • İhracat Mevzuatı
      • Alıcı Firma Değişikliği
      • Dolaşım ve Menşe İspat Belgeleri
      • Nispi Aidat Oranları
      • Nispi Aidat İadesi
    • Devlet Yardımları
      • Destek Yönetim Sistemi (DYS) Kayıt Başvuruları
      • İhracatçı Birliklerine Yapılan Destek Başvuruları
        • Yurt Dışı Fuar Desteği
        • Yurt İçi Fuar Desteği
        • Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği
        • Pazara Giriş Belgesi Desteği
        • Küresel Tedarik Zinciri Desteği
        • E-İhracat Destekleri
        • Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi
        • Marka ve Turquality Destekleri
        • Tasarım Destekleri
      • Dahilde ve Hariçte İşleme Rejimi
        • Dahilde İşleme Rejimi
        • Hariçte İşleme Rejimi
      • Ticaret Bakanlığı veya Diğer Kurum / Kuruluşlara Yapılan Destek Başvuruları
      • Yeni Nesil İhracat Destekleri ve Prefinansman Modeli Bilgilendirme Videosu
      • Ticaret Bakanlığı İhracat Destekleri Sunumu
      • Ticaret Bakanlığınca Destek Kapsamına Alınmış Fuarlar
    • İhracatçı Firmalar
    • İhracat Rakamları
    • Kolay Destek
    • Eximbank
    • Ticaret Müşavirlikleri/Ataşeliklerimiz
    • Serbest Ticaret Anlaşmaları
    • Kolay İhracat Platformu
    • İhracat Raporları
    • Sektör Raporları
  • MEDYA
    • Basın
    • Logolarımız
    • Yayınlarımız
    • Köşe Yazıları
  • İLETİŞİM
    • İletişim Bilgileri
    • Personel İletişim Rehberi
    • Vergi Numaralarımız
  • ONLINE İŞLEMLER

Moda, Güzellik ve Kişisel Bakım Ürünleri Sektörlerinde Gelişmeler

  • ANA SAYFA
  • BİLGİ MERKEZİ
  • Güncel Değerlendirmeler
  • İMMİB'den Yazılar

Moda, güzellik ve lüks ürünler dünyası sıklıkla ve çeşitli şekillerde değişmektedir. Teknoloji ve pazara yeni girenler müşteri beklentilerini değiştirmekte, yaratıcılığı iteklemekte ve yerleşik markaları ürünler, paketleme ve pazara giden yollar konusunda farklı düşünmeye teşvik etmektedir. Hedef tüketici kitlesinin yaşamını ve inançlarını anlamak duygusal bağın ön planda olduğu bu sektörlerde çok önemlidir.

Tüketici talepleri markaları yeniliğe zorlayacak şekilde evrim geçirmeye devam etmektedir. Değişen ortamda hiçbir marka pazar pozisyonunu sürdürmek noktasında güvende değil ancak bütün markalar için adaptasyon ve dönüşüm yoluyla büyüme noktasında potansiyel mevcut. Markalar pazardaki fırsatları devamlı olarak araştırmalı ve ürün portfolyosunu ve marka değerini geliştirmeye devam etmelidir. Bunu yapmak markaların açıkça tanımlanmış hedef kitleyle uyumlu bir kimlik oluşturmasına da yardımcı olacaktır.

2020 pandemisi güzellik ürünleri tüketiminde dünya çapında çoğu ülkede olumsuz bir etki yarattı. Çin de olumsuz etkilenen ilk ülkelerden olmasına rağmen en hızlı toparlanan ülke oldu. Çin pazarı 2020'nin birinci çeyreğinde çift haneli düşüş görmüş olmasına rağmen pazar değeri yıl sonunda neredeyse eski seviyelerine ulaşmayı başardı.

E-ticaret bu pazar toparlanmasının arkasındaki güç olarak ifade edilmektedir ve 2020 yılında %20 oranında bir büyüme kaydetmiştir. En hızlı büyüyen satış kanalı olarak 2019-2020 arasında e-ticaret, pazar payını %50'den %59'a çıkardı.

Küresel pandemi cilt bakım ürünleri için piyasa talebini tamamen engellemedi ve çoğu ürün kategorisi 2020 yılında pozitif büyüme kaydetti. Parfüm talebi de şaşırtıcı derecede büyüme gösterdi. Göz kremleri tüketiciler arasında yeni popüler tercih olarak ortaya çıktı. Özel içerikli ürünler de popülarite kazandı. Cilt tonunu aydınlatmaya yönelik ürünler ve akne tedavisi için kullanılan ürünler tüketicinin en çok aradığı fayda olarak öne çıkarken yaşlanmayı geciktirme ve onarmaya yönelik ürünler de hızla Pazar payı kazandı.

Genel cilt bakımına talep artarken makyaja olan talep ise artarak çeşitleniyor. Tüketiciler yeni ve yaratıcı içerikler barındıran ürünleri deneme arayışında. Bu, bu tarz eklemelerin ürün etkililiğini geliştirdiğini göstermek isteyen markalar için giderek önemli bir hale gelmektedir.

Geçmişte markalar yeni bir popüler ürün bulmak için araştırma ve geliştirme çalışmalarına her yıl milyarlarca pound harcarlardı ancak hızlı tüketim ürünlerindeki yaratıcılık son birkaç yılda geri planda atıldı. 2019'da düşüşü devam ederken 2020 yılında bu durum hız kazandı. Birleşik Krallık'ta geçen yıla göre kıyasla yeni lansmanlara 291 milyon sterlin daha az harcandı. Pandeminin tüketici davranışlarında büyük değişimlere sebep olmasıyla birlikte birçok alıştığımız ürün çeşidi raflardan uçuyordu bu markaların büyüme için yaratıcılığa daha az ihtiyaç duyduğu anlamına geldi. Bunun yerine odak noktaları temel ürünlerin tutarlı bir şekilde tedarik edilmesini sağlamaya yöneldi. Ancak Covid-19 kısıtlamalarının kalkması ve tüketicilerin olağan rutinlerini sürdürmeye başlamasıyla birlikte markalar için tüketici ihtiyaçlarına hitap eden yeni ürün lansmanı için büyük fırsatlar ortaya çıktı.

Birleşik Krallık ve Fransa'da ikinci el kıyafet, tüketicilerin eskiden sevilen giysileri almak için yeni sebepler bulmasıyla birlikte ciddi bir iş haline gelmeye başladı. Ancak kanalın her iki tarafı da önceden sahip olunan kıyafetlerin faydalarını deneyimlemenin farklı bir yolunu buluyor. Fransa'da iş çevrimiçi hale geldi ve pazar lideri, geleneksel bir bit pazarını ziyaret edenlerin yalnızca %26'sına kıyasla, ikinci el alıcıların %71'i tarafından kullanılan Vinted'dir.

Birleşik Krallık'ta tam tersi şekilde alıcıların %38.9'u sürdürülebilir kıyafetler için ideal yerin hayır kurumu mağazaları olduğunu belirtirken çevrimiçi ikinci el mağazaları satıcıların sadece %26.7si tarafından tercih edilmiş. eBay ve Depop Birleşik Krallık'ta tüketicilerin akıllarında ilk sırada yer alıyor ancak Vinted, Noel zamanından bu yana agresif bir şekilde TV ve dijital reklam kampanyası yaptığı için ilgi görmeye başladı.

Bu farklılıklara rağmen her iki Pazar da büyüme işaretleri gösteriyor. Fransa'da ikinci el satın almalara ayrılan moda bütçesi 2019'daki %8.4'ten 2020'de %9.3'e yükseldi. 2020'de Fransız alıcıların %29'u ikinci el satın alırken İngiliz alıcıların %41'i ikinci el satın alım yapmıştır ve bunların sadece %7.1'i sıklıkla gerçekleştirmiştir. Bu Fransa'da 15.1 milyon ikinci el kıyafet alıcısı olduğu anlamına gelmektedir ve ortalamada 77 Euro harcamaktadırlar. Bununla birlikte Fransız vatandaşların %36'sı(18.7 milyon) 2020 de ikinci el kıyafet satışı yapmıştır. İngiliz alıcılar aksi şekilde daha fazla bağış yapmaktalar. %89.9'u kıyafetlerini iyi nedenlerden ötürü kıyafet bankaları, hayır kurumu mağazaları ve diğer koleksiyon kanalları aracılığı ile vermektedirler. Satın almaların sebebi çoğunlukla finansal nedenlerden ötürü gerçekleşmekte ancak çevresel güdüler büyüme göstermektedir.

Geçmişte çevrimiçi alışveriş kolaylık ve hane bütçesini yönetmek amacıyla tercih edilmekteydi. Ancak gerekli olmayan perakende üzerine gelen kısıtlamalar kullanıcıları ihtiyaç dışı da çevrimiçi alışverişi kullanmaya zorladı. Bu davranış trendiyle birlikte çevrimiçi harcamalar hız kazandı yıllar süren büyüme günler içinde elde edilmeye başlandı. Çevrimiçi perakende alışverişi kısıtlamalar döneminde artış göstermiş ve bu artışa devam etmektedir. Sağlık, güzellik ve moda kategorilerinde bu artış daha belirgin oldu. Tüketicilerin doğrudan üreticiden almaya yönelmesi perakendecileri dijital kampanyalarla müşterileri etkilemeye yönlendiriyor. Ev eşyaları ve kendin yap kategorilerindeki ürünler ise hala müşterinin mağazadan satın almayı tercih ettiği ürün kategorileri olarak görünmektedir.

 

Bu yazının hazırlığında Kantar Pazar Araştırması ve Danışmanlık Şirketinin (www.kantar.com) bulgularından faydalanılmıştır.

PAYLAŞ
SKDM'de Kamu ve Özel Sektörün Kesiştiği Noktada İhracatçı Birlikleri Düşük Faiz Oranları Altında Maliye Politikası - Olivier BLANCHARD Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) Yeni Enerji Sektörü Stratejisi'ne Yönelik Görüş Topluyor Dünya Sıfır Emisyon Günü Yeşil İşler Dış Ticareti İç Ticaretten Ayıran Unsurlar Ukrayna'daki Savaşın Küresel Çapta Finansal İstikrara Etkileri DTÖ Ukrayna Krizi Özet Raporu Brexit Sonrası Birleşik Krallık'ta Emisyon Ticaret Sistemi Dünya Mal Ticareti 2021 Üçüncü Çeyrek Çin Ticaret Politikaları İncelemesi İhracatta Pazar Araştırması İçin Trade Map Kullanımı Dış Ticarette Kadın Çin Pazarına Giriş Moda, Güzellik ve Kişisel Bakım Ürünleri Sektörlerinde Gelişmeler Küresel Mal Ticareti Hacminde Kısa Vadeli Görünüm Küresel Ticarette Gelişmeler Dünya Ticaret Örgütü Barometresi Analizi Proje ve Hibe nedir/ ne değildir? İhracatta Çıkış Yolu: Yeni Pazarlar
  • KURUMSALsub-title-test
    • İMMİB Hakkında
    • Mevzuat
    • Genel Sekreter
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • Kurumsal Kimlik Kılavuzu
    • Kişisel Verilerin Korunması
  • BİRLİKLER
    • İstanbul Maden İhracatçıları BirliğiMetalik Cevherler, Endüstriyel Mineraller, Doğal Taşlar, Ferro Alyajlar, Mineral Yakıtlar, Diğer Madenler
    • İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları BirliğiAlüminyum, Armatür, Bakır, Döküm, Hırdavat, Metal Mutfak Eşyaları, Yapı Malzemeleri, Metal Ambalaj
    • Elektrik ve Elektronik İhracatçıları BirliğiBeyaz Eşya , Elektronik , Kablolar , Elektrik, Elektrik Üretim Dağıtım Ekipmanları
    • İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları BirliğiGliserin,Bitkisel Mamuller,Degra,Yağlı Maddeler, Mineral Yakıtlar,Mineral Yağlar ve Ürünler, Anorganik Kimyasallar, Organik Kimyasallar, Eczacılık Ürünleri, Gübreler, Boya,Vernik,Mürekkep ve Müstahzarları, Uçucu Yağlar,Kozmetikler ve Sabun, Yıkama Müstahzarları, Yapıştırıcılar, Tutkallar, Enzimler, Barut,Patlayıcı Maddeler ve Türevleri, Fotoğrafçılık ve Sinemacılıkta Kullanılan Ürünler, Muhtelif Kimyasal Maddeler, Plastikler ve Mamulleri, Kauçuk,Kauçuk Eşya, İşlenmiş Amyant ve Karışımları Mamulleri
    • Mücevher İhracatçıları BirliğiAltından Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, Gümüşten Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, İşlenmemiş veya Yarı işlenmiş Altın, Pırlantalı Mücevherci Eşyası, Bijuteri, Saatler-Aksam ve Parçaları
    • Çelik İhracatçıları Birliğiİnşaat Çeliği, Filmasin, Profil, Sıcak Yassı, Soğuk Yassı, Kaplamalı Yassı, Paslanmaz Boru, İnşaat Aksamları, Tel, Halat, Bağlantı Elemanları, Çivi, Zincir
  • ÜYELİK
    • Nasıl Üye Olurum
    • Üyelik Başvuru Formu
    • Hangi Birliğe Üyeyim
  • FAALİYETLER
    • Alım / Ticaret Heyetleri
    • Yurt Dışı Fuarlar
    • Tasarım Yarışmaları
    • AR-GE Proje Pazarları
    • UR-GE Projelerimiz
    • İMMİB Akademi
    • Ulusal ve Uluslararası Projeler
    • Faaliyet Bülteni
  • SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
    • Avrupa Yeşil Mutabakatı
    • 12 Ayda Sürdürülebilirlik
    • Yeşil Sözlük
    • Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması (SKDM)
    • Sürdürülebilirlik Destek Programları
    • Ormansızlaşmanın Önlenmesi Tüzüğü
    • Almanya Tedarik Zinciri Yasası
    • Avrupa Birliği Kurumsal Sürdürülebilirlik Özen Yükümlülüğü
  • BİLGİ MERKEZİ
    • Güncel Değerlendirmeler
    • İhracat Rehberi
    • Devlet Yardımları
    • İhracatçı Firmalar
    • İhracat Rakamları
    • Kolay Destek
    • Eximbank
    • Ticaret Müşavirlikleri/Ataşeliklerimiz
    • Serbest Ticaret Anlaşmaları
    • Kolay İhracat Platformu
    • İhracat Raporları
    • Sektör Raporları
  • MEDYA
    • Basın
    • Logolarımız
    • Yayınlarımız
    • Köşe Yazıları
  • İLETİŞİM
    • İletişim Bilgileri
    • Personel İletişim Rehberi
    • Vergi Numaralarımız

MOBİL UYGULAMALAR

AppStore'dan İndir Goole Play'den İndir
© 2025 - İMMİB - Her hakkı saklıdır.
by Performans