EN
ONLINE İŞLEMLER
  • KURUMSALsub-title-test
    • İMMİB Hakkında
      • Genel Sekreterlik
      • Kuruluş Amacımız
      • İMMİB Bilgilendirme & Faaliyet Kataloğu
      • Broşür 2024
    • Mevzuat
    • Genel Sekreter
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • Kurumsal Kimlik Kılavuzu
      • Türkçe Kılavuz
      • İngilizce Kılavuz
    • Kişisel Verilerin Korunması
  • BİRLİKLER
    • İstanbul Maden İhracatçıları BirliğiMetalik Cevherler, Endüstriyel Mineraller, Doğal Taşlar, Ferro Alyajlar, Mineral Yakıtlar, Diğer Madenler
    • İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları BirliğiAlüminyum, Armatür, Bakır, Döküm, Hırdavat, Metal Mutfak Eşyaları, Yapı Malzemeleri, Metal Ambalaj
    • Elektrik ve Elektronik İhracatçıları BirliğiBeyaz Eşya , Elektronik , Kablolar , Elektrik, Elektrik Üretim Dağıtım Ekipmanları
    • İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları BirliğiGliserin,Bitkisel Mamuller,Degra,Yağlı Maddeler, Mineral Yakıtlar,Mineral Yağlar ve Ürünler, Anorganik Kimyasallar, Organik Kimyasallar, Eczacılık Ürünleri, Gübreler, Boya,Vernik,Mürekkep ve Müstahzarları, Uçucu Yağlar,Kozmetikler ve Sabun, Yıkama Müstahzarları, Yapıştırıcılar, Tutkallar, Enzimler, Barut,Patlayıcı Maddeler ve Türevleri, Fotoğrafçılık ve Sinemacılıkta Kullanılan Ürünler, Muhtelif Kimyasal Maddeler, Plastikler ve Mamulleri, Kauçuk,Kauçuk Eşya, İşlenmiş Amyant ve Karışımları Mamulleri
    • Mücevher İhracatçıları BirliğiAltından Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, Gümüşten Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, İşlenmemiş veya Yarı işlenmiş Altın, Pırlantalı Mücevherci Eşyası, Bijuteri, Saatler-Aksam ve Parçaları
    • Çelik İhracatçıları Birliğiİnşaat Çeliği, Filmasin, Profil, Sıcak Yassı, Soğuk Yassı, Kaplamalı Yassı, Paslanmaz Boru, İnşaat Aksamları, Tel, Halat, Bağlantı Elemanları, Çivi, Zincir
  • ÜYELİK
    • Nasıl Üye Olurum
    • Üyelik Başvuru Formu
    • Hangi Birliğe Üyeyim
  • FAALİYETLER
    • Alım / Ticaret Heyetleri
    • Yurt Dışı Fuarlar
    • Tasarım Yarışmaları
    • AR-GE Proje Pazarları
    • UR-GE Projelerimiz
    • İMMİB Akademi
    • Ulusal ve Uluslararası Projeler
    • Faaliyet Bülteni
  • SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
    • Avrupa Yeşil Mutabakatı
    • 12 Ayda Sürdürülebilirlik
    • Yeşil Sözlük
    • Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması (SKDM)
    • Sürdürülebilirlik Destek Programları
    • Ormansızlaşmanın Önlenmesi Tüzüğü
    • Almanya Tedarik Zinciri Yasası
    • Avrupa Birliği Kurumsal Sürdürülebilirlik Özen Yükümlülüğü
  • BİLGİ MERKEZİ
    • Güncel Değerlendirmeler
    • İhracat Rehberi
      • İhracat Mevzuatı
      • Alıcı Firma Değişikliği
      • Dolaşım ve Menşe İspat Belgeleri
      • Nispi Aidat Oranları
      • Nispi Aidat İadesi
    • Devlet Yardımları
      • Destek Yönetim Sistemi (DYS) Kayıt Başvuruları
      • İhracatçı Birliklerine Yapılan Destek Başvuruları
        • Yurt Dışı Fuar Desteği
        • Yurt İçi Fuar Desteği
        • Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği
        • Pazara Giriş Belgesi Desteği
        • Küresel Tedarik Zinciri Desteği
        • E-İhracat Destekleri
        • Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi
        • Marka ve Turquality Destekleri
        • Tasarım Destekleri
      • Dahilde ve Hariçte İşleme Rejimi
        • Dahilde İşleme Rejimi
        • Hariçte İşleme Rejimi
      • Ticaret Bakanlığı veya Diğer Kurum / Kuruluşlara Yapılan Destek Başvuruları
      • Yeni Nesil İhracat Destekleri ve Prefinansman Modeli Bilgilendirme Videosu
      • Ticaret Bakanlığı İhracat Destekleri Sunumu
      • Ticaret Bakanlığınca Destek Kapsamına Alınmış Fuarlar
    • İhracatçı Firmalar
    • İhracat Rakamları
    • Kolay Destek
    • Eximbank
    • Ticaret Müşavirlikleri/Ataşeliklerimiz
    • Serbest Ticaret Anlaşmaları
    • Kolay İhracat Platformu
    • İhracat Raporları
    • Sektör Raporları
  • MEDYA
    • Basın
    • Logolarımız
    • Yayınlarımız
    • Köşe Yazıları
  • İLETİŞİM
    • İletişim Bilgileri
    • Personel İletişim Rehberi
    • Vergi Numaralarımız
  • KURUMSALsub-title-test
    • İMMİB Hakkında
      • Genel Sekreterlik
      • Kuruluş Amacımız
      • İMMİB Bilgilendirme & Faaliyet Kataloğu
      • Broşür 2024
    • Mevzuat
    • Genel Sekreter
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • Kurumsal Kimlik Kılavuzu
      • Türkçe Kılavuz
      • İngilizce Kılavuz
    • Kişisel Verilerin Korunması
  • BİRLİKLER
    • İstanbul Maden İhracatçıları BirliğiMetalik Cevherler, Endüstriyel Mineraller, Doğal Taşlar, Ferro Alyajlar, Mineral Yakıtlar, Diğer Madenler
    • İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları BirliğiAlüminyum, Armatür, Bakır, Döküm, Hırdavat, Metal Mutfak Eşyaları, Yapı Malzemeleri, Metal Ambalaj
    • Elektrik ve Elektronik İhracatçıları BirliğiBeyaz Eşya , Elektronik , Kablolar , Elektrik, Elektrik Üretim Dağıtım Ekipmanları
    • İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları BirliğiGliserin,Bitkisel Mamuller,Degra,Yağlı Maddeler, Mineral Yakıtlar,Mineral Yağlar ve Ürünler, Anorganik Kimyasallar, Organik Kimyasallar, Eczacılık Ürünleri, Gübreler, Boya,Vernik,Mürekkep ve Müstahzarları, Uçucu Yağlar,Kozmetikler ve Sabun, Yıkama Müstahzarları, Yapıştırıcılar, Tutkallar, Enzimler, Barut,Patlayıcı Maddeler ve Türevleri, Fotoğrafçılık ve Sinemacılıkta Kullanılan Ürünler, Muhtelif Kimyasal Maddeler, Plastikler ve Mamulleri, Kauçuk,Kauçuk Eşya, İşlenmiş Amyant ve Karışımları Mamulleri
    • Mücevher İhracatçıları BirliğiAltından Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, Gümüşten Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, İşlenmemiş veya Yarı işlenmiş Altın, Pırlantalı Mücevherci Eşyası, Bijuteri, Saatler-Aksam ve Parçaları
    • Çelik İhracatçıları Birliğiİnşaat Çeliği, Filmasin, Profil, Sıcak Yassı, Soğuk Yassı, Kaplamalı Yassı, Paslanmaz Boru, İnşaat Aksamları, Tel, Halat, Bağlantı Elemanları, Çivi, Zincir
  • ÜYELİK
    • Nasıl Üye Olurum
    • Üyelik Başvuru Formu
    • Hangi Birliğe Üyeyim
  • FAALİYETLER
    • Alım / Ticaret Heyetleri
    • Yurt Dışı Fuarlar
    • Tasarım Yarışmaları
    • AR-GE Proje Pazarları
    • UR-GE Projelerimiz
    • İMMİB Akademi
    • Ulusal ve Uluslararası Projeler
    • Faaliyet Bülteni
  • SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
    • Avrupa Yeşil Mutabakatı
    • 12 Ayda Sürdürülebilirlik
    • Yeşil Sözlük
    • Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması (SKDM)
    • Sürdürülebilirlik Destek Programları
    • Ormansızlaşmanın Önlenmesi Tüzüğü
    • Almanya Tedarik Zinciri Yasası
    • Avrupa Birliği Kurumsal Sürdürülebilirlik Özen Yükümlülüğü
  • BİLGİ MERKEZİ
    • Güncel Değerlendirmeler
    • İhracat Rehberi
      • İhracat Mevzuatı
      • Alıcı Firma Değişikliği
      • Dolaşım ve Menşe İspat Belgeleri
      • Nispi Aidat Oranları
      • Nispi Aidat İadesi
    • Devlet Yardımları
      • Destek Yönetim Sistemi (DYS) Kayıt Başvuruları
      • İhracatçı Birliklerine Yapılan Destek Başvuruları
        • Yurt Dışı Fuar Desteği
        • Yurt İçi Fuar Desteği
        • Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği
        • Pazara Giriş Belgesi Desteği
        • Küresel Tedarik Zinciri Desteği
        • E-İhracat Destekleri
        • Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi
        • Marka ve Turquality Destekleri
        • Tasarım Destekleri
      • Dahilde ve Hariçte İşleme Rejimi
        • Dahilde İşleme Rejimi
        • Hariçte İşleme Rejimi
      • Ticaret Bakanlığı veya Diğer Kurum / Kuruluşlara Yapılan Destek Başvuruları
      • Yeni Nesil İhracat Destekleri ve Prefinansman Modeli Bilgilendirme Videosu
      • Ticaret Bakanlığı İhracat Destekleri Sunumu
      • Ticaret Bakanlığınca Destek Kapsamına Alınmış Fuarlar
    • İhracatçı Firmalar
    • İhracat Rakamları
    • Kolay Destek
    • Eximbank
    • Ticaret Müşavirlikleri/Ataşeliklerimiz
    • Serbest Ticaret Anlaşmaları
    • Kolay İhracat Platformu
    • İhracat Raporları
    • Sektör Raporları
  • MEDYA
    • Basın
    • Logolarımız
    • Yayınlarımız
    • Köşe Yazıları
  • İLETİŞİM
    • İletişim Bilgileri
    • Personel İletişim Rehberi
    • Vergi Numaralarımız
  • ONLINE İŞLEMLER

2022 Yılındaki Öne Çıkan İlk 10 Küresel Tüketici Trendi

  • ANA SAYFA
  • KÖŞE YAZILARI
  • GENEL SEKRETERDENDr. S. Armağan VURDU

Tüketici tercihlerini ve bu tercihlerin oluşturduğu etkileri analiz edebilmek tüm işletmeler için hayati ödem taşıyor. Zaman içinde gerçekleşen değişimleri tespit edip bu değişikliklere adapte olmak, işletmelerin hedeflenen büyüme seviyelerine ulaşabilmesi için olmazsa olmaz koşullardan birisi. Bu değişimler özellikle Covid-19 hız kazandı.

Günümüzde "Z kuşağı" (1997-2012 arasında doğanlar) dünya nüfusunun yaklaşık %23'ünü, "Alfa kuşağı" (2012-2022 arasında doğanlar) %22'sini, "Milenyum kuşağı" (1981-1996 arasında doğanlar) %21'ini, "X kuşağı" (1965-1980 arasında doğanlar) %18'ini, "Baby boomers" (1946-1964 arasında doğanlar) %13'ünü, "Sessiz nesil" (1928-1945 arasında doğanlar) ise %3'ünü oluşturuyor. Yaşça büyük nesiller daha genç nesillere kıyasla finansal olarak daha iyi konumda bulunuyor ve satın alma güçleri daha fazla. Daha yaşlı nesillerin ise çevrimiçi ortamlarda giderek artan oranda zaman geçirdiği görülüyor.

Euromonitor International tarafından 2022 yılında ön plana çıkan tüketici tercihlerine yönelik bir araştırma gerçekleştirildi. Bu araştırmaya göre, küresel tüketici harcamaları büyüme oranı bazında ele alındığında, 2022 yılında otel, yeme-içme, ulaşım, eğlence, eğitim, iletişim, giyim, sağlık sektörlerine yönelik harcamalarda artış olacağı değerlendiriliyor. Tüketicilerin genel olarak dijital ve "ev merkezli" bir hayat biçimine geçiş yaptığı görülüyor. Araştırmada ortaya çıkan sonuçlar kapsamında, tüketicilerin %74'ü günlük yaşamlarında işlerini kolaylaştırmak için teknolojiyi kullanıyor. %53'ü tam veya kısmi olarak evden çalışıyor. Evden eğitimine devam edenlerin oranı ise %48. Her hafta düzenli olarak mobil cihazlar üzerinden ödeme yapan/satın alma gerçekleştiren tüketicilerin oranı %41. Tüketicilerin %39'u kendileri ile internet ortamında iletişim kurulmasını tercih ediyor.

2022 yılında en fazla öne çıkan tüketici trendlerine yönelik gerçekleştirilen araştırmada ortaya çıkan çarpıcı sonuçlar şu şekilde;

  • Tüketiciler aldıkları kararlarda tutkularını ve amaçlarını daha fazla ön plana çıkarıyor. Nesnelerden ziyade deneyimlere para harcamayı tercih ediyorlar. Yaptıkları seçimler ve hareketleri ile dünyada bir fark yaratabileceklerini düşünüyorlar. Manevi hisler hayatlarında önemli bir rol oynuyor. İş/okul yaşamı ile özel hayatları arasına katı sınırlar koymak istiyorlar.
  • Pandeminin etkilerinin azaldığı veya pandemi ile yaşamaya alışıldığı bir dönemde, tüketiciler pandemi öncesi hayatlarına kısmen de olsa dönmeyi istiyorlar. 2021 yılında seyahat ve turizm alanında gerçekleştirilen harcamalarda yaşanan artış bu düşünceyi destekliyor.
  • Kişiler artık kendilerini mutlu edecek alanlarda ve kişisel bakımlarına yönelik daha fazla harcama yapıyorlar.
  • Pandemi sonrası dönemde yaşanan önemli tedarik zinciri sıkıntıları sebebiyle tüketiciler satın aldıkları ürünlerde alternatif seçenekleri değerlendirmeye daha açıklar.
  • 60 yaş üstü tüketicilerin dijital ortama katılım ve kullanım hızında artış yaşanıyor. Bu grupta yer alan tüketiciler internetteki vakitlerini ağırlıklı olarak, haber sitelerinde, sosyal medya sitelerinde, banka hizmetlerini kullanarak, alış-veriş yaparak, sağlık hizmetleri alarak, oyun oynayarak, müzik dinleyerek geçiriyorlar.
  • Tüketicilerin uzun vadeli yatırımlara ilgisi artıyor. 2021 yılında 2015 yılına oranla, uzun vadeli yatırımların değerlerinin yükseleceğini düşünen tüketicilerin oranında bir artış yaşandı.
  • İkinci el ürünlere olan talepler artıyor. Özellikle pandemi döneminde tüketicilerin alım gücünün düşmesi de bu durumu tetikleyen gelişmelerden birisi. Tüketiciler arasında ürünlerin alınıp satıldığı internet sitelerine ilgi artıyor. Döngüsel ekonomiye katkıda bulunmak isteyen tüketici sayısı artıyor. Bu kapsamda tüketiciler genellikle bu alanda faaliyet gösteren sosyal kurumlara bağışta bulunuyor, ikinci el ürünler alıp satıyor, birbirleri arasında eşyaları/hizmetleri değiş-tokuş yapıyor, ürünleri satın almaktansa kiralamayı tercih ediyorlar.
  • Yaşanan iklim sorunları ile birlikte tüketicilerin çevreye olan duyarlılıklarında artış yaşanıyor. Daha düşük karbon emisyonunun gerçekleştiği bir dünya talep ediliyor. Tüketicilerin %65'i iklim değişikliğinden endişe duyuyor. %67'si ise çevrenin korunmasına olumlu etki edecek şekilde günlük tercih ve davranışlarını belirlediğini belirtiyor. Tüketicilerin %57'si tercihleri ve davranışlarının dünya üzerinde bir etkisinin olduğunu hissediyorlar.
  • Tüketiciler hem şehir hayatını hem de şehirden uzak bir hayatı deneyimlemeyi istiyorlar. Bu nedenle şehirlerin dışına taşınan insan sayısında artış yaşanıyor. E-ticaret satışları son yıllarda önemli seviyede büyüme gösteriyor.
  • Metaverse platformlarının giderek popülerleşmesi ile üç boyutlu ekosistemlerin oluşması daha mümkün hale geldi. Sanal gerçeklik gözlükleri ve cihazlarını kullanan tüketici sayısı gün geçtikçe artıyor.

Bu dönemde çalışanların tercihlerinde de değişimler gerçekleşti. Çalışanların evden çalışma biçimini tercih etmesi ve iş değiştirmelerin sıklaşması işletmelerin gündeminde olan diğer bir konu. Tüm bu tercihler, değişimle ilgili hususlar, işletmelerin bütün bu dinamikleri faaliyetleri kapsamında göz önünde bulundurmaları gerektiğini ve bunun sürdürülebilir bir ticari hayat için elzem olduğunu işaret ediyor.

PAYLAŞ
Birleşik Krallık-Hindistan Ticaretinde Yeni Dönem Küresel Ekonomik Durum 2025 Yılında Dikkatler Asya'da Olacak Güneydoğu Asya'nın Ekonomik Gelişimi Avrupa Otomotiv Sektörü Küresel Eşitsizlik Kritik Madenler ve Küresel Ekonomideki Rolü Otomotiv Sektöründe Çin Dengeleri Değiştiriyor PDAC Madencilik Kongresi Kimya Sektöründe Yapay Zekâ Dönemi Küresel Ticarette Güncel Durum Maden Sektöründe Afrika'ya İlgi Artıyor AB Rekabetçilik Pusulası 2025 Yılı İçin İhracatta Hedef Ülkeler Belirlendi ABD'nin Yeni Ticaret Politikası Future Minerals Forum 2025 İhracatta 2025 Yılı Eylem Planı Açıklandı Sürdürülebilir Yakıtlar Neden Önemli? 2024 Yılında Küresel Ekonomi Biyoçeşitliliğin Önemi
  • KURUMSALsub-title-test
    • İMMİB Hakkında
    • Mevzuat
    • Genel Sekreter
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • Kurumsal Kimlik Kılavuzu
    • Kişisel Verilerin Korunması
  • BİRLİKLER
    • İstanbul Maden İhracatçıları BirliğiMetalik Cevherler, Endüstriyel Mineraller, Doğal Taşlar, Ferro Alyajlar, Mineral Yakıtlar, Diğer Madenler
    • İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları BirliğiAlüminyum, Armatür, Bakır, Döküm, Hırdavat, Metal Mutfak Eşyaları, Yapı Malzemeleri, Metal Ambalaj
    • Elektrik ve Elektronik İhracatçıları BirliğiBeyaz Eşya , Elektronik , Kablolar , Elektrik, Elektrik Üretim Dağıtım Ekipmanları
    • İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları BirliğiGliserin,Bitkisel Mamuller,Degra,Yağlı Maddeler, Mineral Yakıtlar,Mineral Yağlar ve Ürünler, Anorganik Kimyasallar, Organik Kimyasallar, Eczacılık Ürünleri, Gübreler, Boya,Vernik,Mürekkep ve Müstahzarları, Uçucu Yağlar,Kozmetikler ve Sabun, Yıkama Müstahzarları, Yapıştırıcılar, Tutkallar, Enzimler, Barut,Patlayıcı Maddeler ve Türevleri, Fotoğrafçılık ve Sinemacılıkta Kullanılan Ürünler, Muhtelif Kimyasal Maddeler, Plastikler ve Mamulleri, Kauçuk,Kauçuk Eşya, İşlenmiş Amyant ve Karışımları Mamulleri
    • Mücevher İhracatçıları BirliğiAltından Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, Gümüşten Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, İşlenmemiş veya Yarı işlenmiş Altın, Pırlantalı Mücevherci Eşyası, Bijuteri, Saatler-Aksam ve Parçaları
    • Çelik İhracatçıları Birliğiİnşaat Çeliği, Filmasin, Profil, Sıcak Yassı, Soğuk Yassı, Kaplamalı Yassı, Paslanmaz Boru, İnşaat Aksamları, Tel, Halat, Bağlantı Elemanları, Çivi, Zincir
  • ÜYELİK
    • Nasıl Üye Olurum
    • Üyelik Başvuru Formu
    • Hangi Birliğe Üyeyim
  • FAALİYETLER
    • Alım / Ticaret Heyetleri
    • Yurt Dışı Fuarlar
    • Tasarım Yarışmaları
    • AR-GE Proje Pazarları
    • UR-GE Projelerimiz
    • İMMİB Akademi
    • Ulusal ve Uluslararası Projeler
    • Faaliyet Bülteni
  • SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
    • Avrupa Yeşil Mutabakatı
    • 12 Ayda Sürdürülebilirlik
    • Yeşil Sözlük
    • Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması (SKDM)
    • Sürdürülebilirlik Destek Programları
    • Ormansızlaşmanın Önlenmesi Tüzüğü
    • Almanya Tedarik Zinciri Yasası
    • Avrupa Birliği Kurumsal Sürdürülebilirlik Özen Yükümlülüğü
  • BİLGİ MERKEZİ
    • Güncel Değerlendirmeler
    • İhracat Rehberi
    • Devlet Yardımları
    • İhracatçı Firmalar
    • İhracat Rakamları
    • Kolay Destek
    • Eximbank
    • Ticaret Müşavirlikleri/Ataşeliklerimiz
    • Serbest Ticaret Anlaşmaları
    • Kolay İhracat Platformu
    • İhracat Raporları
    • Sektör Raporları
  • MEDYA
    • Basın
    • Logolarımız
    • Yayınlarımız
    • Köşe Yazıları
  • İLETİŞİM
    • İletişim Bilgileri
    • Personel İletişim Rehberi
    • Vergi Numaralarımız

MOBİL UYGULAMALAR

AppStore'dan İndir Goole Play'den İndir
© 2025 - İMMİB - Her hakkı saklıdır.
by Performans