EN
ONLINE İŞLEMLER
  • KURUMSALsub-title-test
    • İMMİB Hakkında
      • Genel Sekreterlik
      • Kuruluş Amacımız
      • İMMİB Bilgilendirme & Faaliyet Kataloğu
      • Broşür 2024
    • Mevzuat
    • Genel Sekreter
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • Kurumsal Kimlik Kılavuzu
      • Türkçe Kılavuz
      • İngilizce Kılavuz
    • Kişisel Verilerin Korunması
  • BİRLİKLER
    • İstanbul Maden İhracatçıları BirliğiMetalik Cevherler, Endüstriyel Mineraller, Doğal Taşlar, Ferro Alyajlar, Mineral Yakıtlar, Diğer Madenler
    • İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları BirliğiAlüminyum, Armatür, Bakır, Döküm, Hırdavat, Metal Mutfak Eşyaları, Yapı Malzemeleri, Metal Ambalaj
    • Elektrik ve Elektronik İhracatçıları BirliğiBeyaz Eşya , Elektronik , Kablolar , Elektrik, Elektrik Üretim Dağıtım Ekipmanları
    • İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları BirliğiGliserin,Bitkisel Mamuller,Degra,Yağlı Maddeler, Mineral Yakıtlar,Mineral Yağlar ve Ürünler, Anorganik Kimyasallar, Organik Kimyasallar, Eczacılık Ürünleri, Gübreler, Boya,Vernik,Mürekkep ve Müstahzarları, Uçucu Yağlar,Kozmetikler ve Sabun, Yıkama Müstahzarları, Yapıştırıcılar, Tutkallar, Enzimler, Barut,Patlayıcı Maddeler ve Türevleri, Fotoğrafçılık ve Sinemacılıkta Kullanılan Ürünler, Muhtelif Kimyasal Maddeler, Plastikler ve Mamulleri, Kauçuk,Kauçuk Eşya, İşlenmiş Amyant ve Karışımları Mamulleri
    • Mücevher İhracatçıları BirliğiAltından Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, Gümüşten Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, İşlenmemiş veya Yarı işlenmiş Altın, Pırlantalı Mücevherci Eşyası, Bijuteri, Saatler-Aksam ve Parçaları
    • Çelik İhracatçıları Birliğiİnşaat Çeliği, Filmasin, Profil, Sıcak Yassı, Soğuk Yassı, Kaplamalı Yassı, Paslanmaz Boru, İnşaat Aksamları, Tel, Halat, Bağlantı Elemanları, Çivi, Zincir
  • ÜYELİK
    • Nasıl Üye Olurum
    • Üyelik Başvuru Formu
    • Hangi Birliğe Üyeyim
  • FAALİYETLER
    • Alım / Ticaret Heyetleri
    • Yurt Dışı Fuarlar
    • Tasarım Yarışmaları
    • AR-GE Proje Pazarları
    • UR-GE Projelerimiz
    • İMMİB Akademi
    • Ulusal ve Uluslararası Projeler
    • Faaliyet Bülteni
  • SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
    • Avrupa Yeşil Mutabakatı
    • 12 Ayda Sürdürülebilirlik
    • Yeşil Sözlük
    • Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması (SKDM)
    • Sürdürülebilirlik Destek Programları
    • Ormansızlaşmanın Önlenmesi Tüzüğü
    • Almanya Tedarik Zinciri Yasası
    • Avrupa Birliği Kurumsal Sürdürülebilirlik Özen Yükümlülüğü
  • BİLGİ MERKEZİ
    • Güncel Değerlendirmeler
    • İhracat Rehberi
      • İhracat Mevzuatı
      • Alıcı Firma Değişikliği
      • Dolaşım ve Menşe İspat Belgeleri
      • Nispi Aidat Oranları
      • Nispi Aidat İadesi
    • Devlet Yardımları
      • Destek Yönetim Sistemi (DYS) Kayıt Başvuruları
      • İhracatçı Birliklerine Yapılan Destek Başvuruları
        • Yurt Dışı Fuar Desteği
        • Yurt İçi Fuar Desteği
        • Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği
        • Pazara Giriş Belgesi Desteği
        • Küresel Tedarik Zinciri Desteği
        • E-İhracat Destekleri
        • Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi
        • Marka ve Turquality Destekleri
        • Tasarım Destekleri
      • Dahilde ve Hariçte İşleme Rejimi
        • Dahilde İşleme Rejimi
        • Hariçte İşleme Rejimi
      • Ticaret Bakanlığı veya Diğer Kurum / Kuruluşlara Yapılan Destek Başvuruları
      • Yeni Nesil İhracat Destekleri ve Prefinansman Modeli Bilgilendirme Videosu
      • Ticaret Bakanlığı İhracat Destekleri Sunumu
      • Ticaret Bakanlığınca Destek Kapsamına Alınmış Fuarlar
    • İhracatçı Firmalar
    • İhracat Rakamları
    • Kolay Destek
    • Eximbank
    • Ticaret Müşavirlikleri/Ataşeliklerimiz
    • Serbest Ticaret Anlaşmaları
    • Kolay İhracat Platformu
    • İhracat Raporları
    • Sektör Raporları
  • MEDYA
    • Basın
    • Logolarımız
    • Yayınlarımız
    • Köşe Yazıları
  • İLETİŞİM
    • İletişim Bilgileri
    • Personel İletişim Rehberi
    • Vergi Numaralarımız
  • KURUMSALsub-title-test
    • İMMİB Hakkında
      • Genel Sekreterlik
      • Kuruluş Amacımız
      • İMMİB Bilgilendirme & Faaliyet Kataloğu
      • Broşür 2024
    • Mevzuat
    • Genel Sekreter
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • Kurumsal Kimlik Kılavuzu
      • Türkçe Kılavuz
      • İngilizce Kılavuz
    • Kişisel Verilerin Korunması
  • BİRLİKLER
    • İstanbul Maden İhracatçıları BirliğiMetalik Cevherler, Endüstriyel Mineraller, Doğal Taşlar, Ferro Alyajlar, Mineral Yakıtlar, Diğer Madenler
    • İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları BirliğiAlüminyum, Armatür, Bakır, Döküm, Hırdavat, Metal Mutfak Eşyaları, Yapı Malzemeleri, Metal Ambalaj
    • Elektrik ve Elektronik İhracatçıları BirliğiBeyaz Eşya , Elektronik , Kablolar , Elektrik, Elektrik Üretim Dağıtım Ekipmanları
    • İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları BirliğiGliserin,Bitkisel Mamuller,Degra,Yağlı Maddeler, Mineral Yakıtlar,Mineral Yağlar ve Ürünler, Anorganik Kimyasallar, Organik Kimyasallar, Eczacılık Ürünleri, Gübreler, Boya,Vernik,Mürekkep ve Müstahzarları, Uçucu Yağlar,Kozmetikler ve Sabun, Yıkama Müstahzarları, Yapıştırıcılar, Tutkallar, Enzimler, Barut,Patlayıcı Maddeler ve Türevleri, Fotoğrafçılık ve Sinemacılıkta Kullanılan Ürünler, Muhtelif Kimyasal Maddeler, Plastikler ve Mamulleri, Kauçuk,Kauçuk Eşya, İşlenmiş Amyant ve Karışımları Mamulleri
    • Mücevher İhracatçıları BirliğiAltından Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, Gümüşten Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, İşlenmemiş veya Yarı işlenmiş Altın, Pırlantalı Mücevherci Eşyası, Bijuteri, Saatler-Aksam ve Parçaları
    • Çelik İhracatçıları Birliğiİnşaat Çeliği, Filmasin, Profil, Sıcak Yassı, Soğuk Yassı, Kaplamalı Yassı, Paslanmaz Boru, İnşaat Aksamları, Tel, Halat, Bağlantı Elemanları, Çivi, Zincir
  • ÜYELİK
    • Nasıl Üye Olurum
    • Üyelik Başvuru Formu
    • Hangi Birliğe Üyeyim
  • FAALİYETLER
    • Alım / Ticaret Heyetleri
    • Yurt Dışı Fuarlar
    • Tasarım Yarışmaları
    • AR-GE Proje Pazarları
    • UR-GE Projelerimiz
    • İMMİB Akademi
    • Ulusal ve Uluslararası Projeler
    • Faaliyet Bülteni
  • SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
    • Avrupa Yeşil Mutabakatı
    • 12 Ayda Sürdürülebilirlik
    • Yeşil Sözlük
    • Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması (SKDM)
    • Sürdürülebilirlik Destek Programları
    • Ormansızlaşmanın Önlenmesi Tüzüğü
    • Almanya Tedarik Zinciri Yasası
    • Avrupa Birliği Kurumsal Sürdürülebilirlik Özen Yükümlülüğü
  • BİLGİ MERKEZİ
    • Güncel Değerlendirmeler
    • İhracat Rehberi
      • İhracat Mevzuatı
      • Alıcı Firma Değişikliği
      • Dolaşım ve Menşe İspat Belgeleri
      • Nispi Aidat Oranları
      • Nispi Aidat İadesi
    • Devlet Yardımları
      • Destek Yönetim Sistemi (DYS) Kayıt Başvuruları
      • İhracatçı Birliklerine Yapılan Destek Başvuruları
        • Yurt Dışı Fuar Desteği
        • Yurt İçi Fuar Desteği
        • Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği
        • Pazara Giriş Belgesi Desteği
        • Küresel Tedarik Zinciri Desteği
        • E-İhracat Destekleri
        • Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi
        • Marka ve Turquality Destekleri
        • Tasarım Destekleri
      • Dahilde ve Hariçte İşleme Rejimi
        • Dahilde İşleme Rejimi
        • Hariçte İşleme Rejimi
      • Ticaret Bakanlığı veya Diğer Kurum / Kuruluşlara Yapılan Destek Başvuruları
      • Yeni Nesil İhracat Destekleri ve Prefinansman Modeli Bilgilendirme Videosu
      • Ticaret Bakanlığı İhracat Destekleri Sunumu
      • Ticaret Bakanlığınca Destek Kapsamına Alınmış Fuarlar
    • İhracatçı Firmalar
    • İhracat Rakamları
    • Kolay Destek
    • Eximbank
    • Ticaret Müşavirlikleri/Ataşeliklerimiz
    • Serbest Ticaret Anlaşmaları
    • Kolay İhracat Platformu
    • İhracat Raporları
    • Sektör Raporları
  • MEDYA
    • Basın
    • Logolarımız
    • Yayınlarımız
    • Köşe Yazıları
  • İLETİŞİM
    • İletişim Bilgileri
    • Personel İletişim Rehberi
    • Vergi Numaralarımız
  • ONLINE İŞLEMLER

İhracat Markalaşma ile Artıyor

  • ANA SAYFA
  • KÖŞE YAZILARI
  • GENEL SEKRETERDENDr. S. Armağan VURDU

İhracat Markalaşma ile Artıyor/ Nasıl Bir Ekonomi-26.02.2024

 

Tüketiciler için güven ve kaliteyi temsil eden marka olgusu ihracatçıların küresel pazarlarda güçlü bir konuma gelmesini sağlayan araçların başında geliyor. Dünya çapında tanınır bir marka oluşturmak ise kapsamlı tanıtım faaliyetleri ve yatırım gerektiren, uzun zaman alan bir süreç.
İhracatta markalaşma, bir şirketin ya da ülkenin ürünlerini uluslararası pazarlarda tanıtırken marka bilinirliği oluşturmasını ve bu sayede çeşitli avantajlar elde etmesini sağlar. Markalaşmanın sağladığı başlıca avantajları şöyle sıralayabiliriz:

- Daha yüksek kar marjları

Güçlü bir marka, ürünler için daha yüksek fiyatlar talep etme imkânı sunar. Tüketiciler, marka değerini yüksek buldukları ürünler için daha fazla ödemeye genellikle hazırdır.

- Müşteri sadakati

Markalaşma, müşteriler arasında sadakat oluşturarak onların sürekli olarak aynı markayı tercih etmelerini sağlar. Bu, uzun vadede istikrarlı satışlar ve gelir akışı anlamına gelir.

 

- Pazarlama ve reklam etkinliği

Güçlü bir marka, pazarlama ve reklam çalışmalarının daha etkili olmasını sağlar. Marka bilinirliği yüksek ürünler, potansiyel alıcılar tarafından daha kolay tanınır ve hatırlanır.

- Rekabet avantajı

Markalaşma, rakipler arasında farklılaşma sağlar. Güçlü bir marka imajı, benzer ürünler arasında tercih edilme olasılığını artırır.

- Pazar erişimi ve genişlemesi

Güçlü bir marka, yeni pazarlara girişte avantaj sağlar. Marka bilinirliği, yeni coğrafyalarda tüketicilerin güvenini kazanmada önemli bir rol oynar.

- Daha iyi müşteri algısı

Markalaşma, ürün ve hizmetlerin kalitesi hakkında olumlu bir algı oluşturur. Güçlü bir marka, ürünlerin kalitesi ve güvenilirliği konusunda tüketicilerin zihninde olumlu bir imaj yaratır.

- Risk yönetimi

Ekonomik dalgalanmalar veya kriz durumlarında, güçlü markalar daha az zarar görme eğilimindedir. Tüketiciler, bilindik ve güvendikleri markalara yönelirler.

- Uluslararası prestij

Başarılı bir markalaşma stratejisi, şirketin uluslararası alanda tanınmasını ve prestij kazanmasını sağlar. Bu durum, iş ortaklıkları ve yatırımlar için yeni fırsatlar yaratır.

Ülkemizde son yıllarda bu alanda önemli bir farkındalık oluşmuş durumda. Özellikle 2004 yılında başlatılan, dönemin Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen'in isim ve fikir babası olduğu Turquality ve Marka Destek Programı ile ihracatçılarımızın markalaşma süreci hız kazandı. Katma değerli, teknolojik ve yenilikçi bir ihracat atağı için başlatılan bir proje olan Turquality programı, Türkiye'nin markalaşma ve uluslararası arenada rekabet gücünü artırma amacıyla uyguladığı, dünya ölçeğinde de örnek teşkil edecek önemli bir destek unsuru olma özelliğini devam ettiriyor. Program dahilinde sağlanan destek türlerinin başında reklam, pazarlama, tanıtım, fuar katılım, istihdam, danışmanlık ve yurt dışı birim destekleri geliyor. Ayrıca patent, faydalı model, endüstriyel tasarım tescili ile yurt dışı marka tescil, yenileme, koruma, pazara giriş belgesi, ruhsatlandırma ile klinik test işlemleri, pazar araştırması çalışması ve raporları için de destek veriliyor.

Ülkemizin ekonomik kalkınma yolculuğunun merkezinde yer alan ihracatımızın gelişimi için markalaşmaya yönelik düzenlenen faaliyetler kapsamında İstanbul Teknik Üniversitesi'nde geçtiğimiz haftalarda düzenlenen "Uçtan Uca Turquality ve Marka Uzmanlık Vizyon Programı" açılış oturumunda Ticaret Bakanımız Prof. Dr. Ömer Bolat'ın Türkiye'nin dış ticareti ve Turquality Programı ile ilgili paylaştığı bilgiler ise oldukça dikkat çekici. Yazımda, Sayın Bakanımızın konuşmalarından aldığım bazı notları paylaşmak istiyorum.

Turquality ve Marka Destek Programı kapsamında sağlanan destek tutarı ve bu destekten yararlanan firma sayısı yıllar içinde belirgin bir artış kaydetmiş durumda. 2023 yılında 182 firma ve 198 marka Turquality Destek Programı kapsamında, 108 firma ve 111 markası ise Marka Destek Programı kapsamında olmak üzere, toplamda 290 firma ve 309 marka desteklenmiş. 57 firma ve 59 marka hizmet ihracatı Turquality Programı kapsamında desteklenirken, 27 firma ve 27 marka ise E-Turquality Programı kapsamında destek almış. Program kapsamında sunulan destekler ile asıl olarak hedeflenen, ihracatçılarımızın uluslararası alanda tanınır markalara sahip olması ve bu sayede ülke ihracatımıza pozitif katkı sağlanması. Ülkemiz ihracatının yaklaşık yüzde 13'lük kısmı Turquality ve Marka Destek Programı'nda yer alan ihracatçılarımız tarafından gerçekleştiriliyor. Söz konusu desteklerin de katkıları ile ülkemizde orta yüksek ve yüksek teknoloji ürün ihracatımızın payı %40'a yükseldi.

Ülkemizin ihracatının artması, cari açığın kapanması ve ihracattaki katma değerli ürün payının yükselmesinde markalaşmaya yönelik programlar önemli bir rol oynuyor. 2023 yılının son döneminde ihracatta yaşanan artış, 2024 yılı ocak ayı itibariyle devam etti. Bu dönemde ithalatta düşüş görüldü. Bu eğilimin devam etmesi durumunda dış ticaretin cari açığın azaltılmasına katkı vermesi söz konusu olacak. 2023 yılını 255,8 milyar dolar ihracat ile tamamladık. 2024 yılının ilk ayı itibariyle son 12 aylık ihracatımız 256,5 milyar dolar ile rekor seviyeye ulaştı. Bu dönemde dünya ticaret hacminin gerilemiş olduğu, en önemli ihracat pazarımız Avrupa Birliği'nin ekonomik sorunlar yaşadığı düşünüldüğünde, bu önemli bir başarı. Diğer yandan Türkiye'nin küresel ihracattan aldığı paydaki artış sürüyor. 2023 yılının üçüncü çeyreğinde yıllıklandırılmış ihracatımız küresel ihracattan yaklaşık yüzde 1,06 pay aldı. 2028 yılına kadar bu oranın yüzde 1,3 seviyesine çıkarılması hedefleniyor. İhracatçılarımızın uluslararası marka olma yolunda atacakları her adım bizi bu hedefe daha da yakınlaştıracak. Markalaşma programları ise bu süreçte ihracatçılarımıza destek olmaya devam edecek.

Son söz olarak, ihracatta markalaşma, sadece kısa vadeli satış artışlarına değil, aynı zamanda uzun vadeli stratejik avantajlara odaklanır. Bu nedenle, ihracat yapmayı planlayan şirketler için marka stratejilerini geliştirmek ve uygulamak önemli bir yatırımdır.

PAYLAŞ
Birleşik Krallık-Hindistan Ticaretinde Yeni Dönem Küresel Ekonomik Durum 2025 Yılında Dikkatler Asya'da Olacak Güneydoğu Asya'nın Ekonomik Gelişimi Avrupa Otomotiv Sektörü Küresel Eşitsizlik Kritik Madenler ve Küresel Ekonomideki Rolü Otomotiv Sektöründe Çin Dengeleri Değiştiriyor PDAC Madencilik Kongresi Kimya Sektöründe Yapay Zekâ Dönemi Küresel Ticarette Güncel Durum Maden Sektöründe Afrika'ya İlgi Artıyor AB Rekabetçilik Pusulası 2025 Yılı İçin İhracatta Hedef Ülkeler Belirlendi ABD'nin Yeni Ticaret Politikası Future Minerals Forum 2025 İhracatta 2025 Yılı Eylem Planı Açıklandı Sürdürülebilir Yakıtlar Neden Önemli? 2024 Yılında Küresel Ekonomi Biyoçeşitliliğin Önemi
  • KURUMSALsub-title-test
    • İMMİB Hakkında
    • Mevzuat
    • Genel Sekreter
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • Kurumsal Kimlik Kılavuzu
    • Kişisel Verilerin Korunması
  • BİRLİKLER
    • İstanbul Maden İhracatçıları BirliğiMetalik Cevherler, Endüstriyel Mineraller, Doğal Taşlar, Ferro Alyajlar, Mineral Yakıtlar, Diğer Madenler
    • İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları BirliğiAlüminyum, Armatür, Bakır, Döküm, Hırdavat, Metal Mutfak Eşyaları, Yapı Malzemeleri, Metal Ambalaj
    • Elektrik ve Elektronik İhracatçıları BirliğiBeyaz Eşya , Elektronik , Kablolar , Elektrik, Elektrik Üretim Dağıtım Ekipmanları
    • İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları BirliğiGliserin,Bitkisel Mamuller,Degra,Yağlı Maddeler, Mineral Yakıtlar,Mineral Yağlar ve Ürünler, Anorganik Kimyasallar, Organik Kimyasallar, Eczacılık Ürünleri, Gübreler, Boya,Vernik,Mürekkep ve Müstahzarları, Uçucu Yağlar,Kozmetikler ve Sabun, Yıkama Müstahzarları, Yapıştırıcılar, Tutkallar, Enzimler, Barut,Patlayıcı Maddeler ve Türevleri, Fotoğrafçılık ve Sinemacılıkta Kullanılan Ürünler, Muhtelif Kimyasal Maddeler, Plastikler ve Mamulleri, Kauçuk,Kauçuk Eşya, İşlenmiş Amyant ve Karışımları Mamulleri
    • Mücevher İhracatçıları BirliğiAltından Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, Gümüşten Mamül Mücevherci ve Kuyumcu Eşyası, İşlenmemiş veya Yarı işlenmiş Altın, Pırlantalı Mücevherci Eşyası, Bijuteri, Saatler-Aksam ve Parçaları
    • Çelik İhracatçıları Birliğiİnşaat Çeliği, Filmasin, Profil, Sıcak Yassı, Soğuk Yassı, Kaplamalı Yassı, Paslanmaz Boru, İnşaat Aksamları, Tel, Halat, Bağlantı Elemanları, Çivi, Zincir
  • ÜYELİK
    • Nasıl Üye Olurum
    • Üyelik Başvuru Formu
    • Hangi Birliğe Üyeyim
  • FAALİYETLER
    • Alım / Ticaret Heyetleri
    • Yurt Dışı Fuarlar
    • Tasarım Yarışmaları
    • AR-GE Proje Pazarları
    • UR-GE Projelerimiz
    • İMMİB Akademi
    • Ulusal ve Uluslararası Projeler
    • Faaliyet Bülteni
  • SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
    • Avrupa Yeşil Mutabakatı
    • 12 Ayda Sürdürülebilirlik
    • Yeşil Sözlük
    • Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması (SKDM)
    • Sürdürülebilirlik Destek Programları
    • Ormansızlaşmanın Önlenmesi Tüzüğü
    • Almanya Tedarik Zinciri Yasası
    • Avrupa Birliği Kurumsal Sürdürülebilirlik Özen Yükümlülüğü
  • BİLGİ MERKEZİ
    • Güncel Değerlendirmeler
    • İhracat Rehberi
    • Devlet Yardımları
    • İhracatçı Firmalar
    • İhracat Rakamları
    • Kolay Destek
    • Eximbank
    • Ticaret Müşavirlikleri/Ataşeliklerimiz
    • Serbest Ticaret Anlaşmaları
    • Kolay İhracat Platformu
    • İhracat Raporları
    • Sektör Raporları
  • MEDYA
    • Basın
    • Logolarımız
    • Yayınlarımız
    • Köşe Yazıları
  • İLETİŞİM
    • İletişim Bilgileri
    • Personel İletişim Rehberi
    • Vergi Numaralarımız

MOBİL UYGULAMALAR

AppStore'dan İndir Goole Play'den İndir
© 2025 - İMMİB - Her hakkı saklıdır.
by Performans